nedeľa 19. júla 2015

My trip to Paris, Oxford & London (Part 2)

Viem, že už píšem skôr sama pre seba, ale nech.
Všetko je moja vina a ja si to uvedomujem.
___________________________________________________________

Táákže v prvej časti ste sa dozvedeli čo to o prvej časti môjho výletu a tým bolo mesto Paríž.

Na ďalší deň ráno, po malých raňajkách v spomínanom hoteli F1 sme sa všetci zbalili a opustili (vtedy ešte netušiac aké luxusné) priestory nášho dočasného spánku. Našou úlohou bolo stihnúť a prísť načas na trajekt cez slávny La Manche, ktorý sme chvalabohu stihli aj keď to bolo riadne ochlp, a doplaviť sa na územie anglicka - presnejšie do prístavného mesta Douvre.

Cesta trajektom bola úplne úžasná, konečne sme zažili aj iný dopravný prostriedok než nepohodlný autobus alebo vlastné nohy, mohli sme si dať konečne teplé jedlo alebo úžasnú kávu zo Starbucksu, ktorý sa chvalabohu nachádzal na palube.
TIP: Ak budete mať niekedy možnosť ísť na trajekte, určite, aj okrem iného, využite tie malé obchody na palube, v ktorých budete mať možnosť zakúpiť nejaké suveníry domov a taktiež aj veci, ktoré inde nezoženiete za úplne lepšie ceny než na pevnine a bez DPH!

Po vylodení sa v nádhernom prístave nás čakala trojhodinová cesta do Oxfordu, čo nás veľmi netešilo, ale fakt, že sa aspoň na pár dní nachádzam na pevnine, ktorú zbožňujem najviac ako sa dá (áno, možno som čudná, ale UK je moja krajina) ma naplnil nadšením a očakávaním, čo všetko ešte zažijem.

Keďže sme mali asi najhoršiu sprievodkyňu, akú sme mohli dostať (nepreháňam, naozaj), tak sme si o Oxfordských pamiatkach vypočuli už v autobuse, kde nám o nich čítala z papiera a samozrejme, že ju vôbec nikto nepočúval. Načo aj, keď sme si všetci mysleli, že by bolo správne ak by nám to povedala až pri daných pamiatkach a netrepala tie jej zdrobneninky.

Allright, ale prejdem k veci. Jedinou, pre mňa asi najzaujímavejšiu budovu, ktorú sme navštívili, bola Oxfordská univerzita, na ktorej (pre fanúšičky Harryho Pottera) sa nachádza slávna jedáleň zo série príbehov oh Rowlingovej, do ktorej sme sa samozrejme nedostali, pretože naša sprievodkyňa si zabudla zistiť aktuálne informácie, ktoré obsahovali aj to, že je dočasne uzavretá kvôli rekonštrukcii - a tak sme mali zase z nášho nadšenia veľké *****.
Jediná vec, ktorá zachránila jej holý život bola tá, že priestory tejto univerzity boli asi najkrajšími a najviac charakteristickými anglickými priestormi, ktoré som kedy v živote videla.
Veď posúďte sami.

Myslím, že toto by ste mali vidieť aj naživo, pretože ani fotka nedokáže opísať aké neuveriteľné to bolo.

Po opustení univerzity sme si to zamierili do mesta, kde nám naša sprievodkyňa ukázala viacero pamiatok, ale keďže som ju nepočúvala, lebo inak by som ju asi zadusila, tak vám o nich neviem nič viac povedať. (fotky mesta nižšie) Neskôr sme mali prvý a zároveň posledný rozchod, čo u mňa znamenalo rýchly nákup v Primarku, kde som skoro nič nestihla samozrejme, ale nejaké kúsky som si domov predsa odniesla a potom nasledovala naša ďalšia cesta smerujúca k host family, u ktorej sme mali prespať. K nim vám nepoviem asi nič, iba to, že ako jediné z celého zájazdu sme sa tešili na to, že budeme spať u černochov a skončili sme najhoršie. Nevravím, že boli nepríjemní alebo zlý, ale prísť o 23:00 k rodine s neviem koľkými deťmi (fakt neviem, stále sa tam niekto nový objavil), sme dostali na večeru pizzu z mrazáku a boli sme poslané spať. To je všetko, čo vám k tomu poviem.

Vidíme sa pri poslednej časti ----> LONDÝN!